Przejdź do treści

Stały i systematyczny dopływ klientów

Czy masz stały i systematyczny dopływ klientów?

Kiedy zaczynałem w swoim biznesie robiłem bardzo dużo rzeczy, które pozwalały mi na zaistnieniu na rynku. Czyli docierałem do osób, które były lub mogły stać się moimi potencjalnymi klientami. Inaczej mówiąc prospektami. Bardzo ważne jest dokładne określenie kto jest Twoim prospektem. Wyobraź sobie, że jesteś strażą przybrzeżną, której zadaniem jest ratowanie ludzi. Jak wypływasz w morze to na morzu możesz spotkać m.in. frachtowce, statki turystyczne itp. ale to nie są Twoi potencjalni klienci, czyli prospekci bo nie mają potrzeby, skorzystania z Twoich usług. Więc zamiast marnować na nich czas płyniesz dalej i szukasz PROSPEKTÓW, czyli osób, które są w szalupie ratunkowej, znajdują się w wodzie, mają na sobie koło ratunkowe lub kamizelkę itp. To są Twoi potencjalni klienci i kiedy widzą straż przybrzeżną modlą się o to by ich zauważyła i wyciągnęła ich z wody. Tak właśnie powinna wyglądać sytuacja na rynku z tym co oferujesz. Innymi słowy nie ma sensu przekonywać klienta, ze potrzebuje takiego typu usług, które oferuje, lepiej skoncentrować się na klientach, którzy już potrzebują Twojego produktu lub usługi.
Teraz pytania:
  • Jak do nich dotrzeć?
  • Gdzie ich znaleźć?
  • Kim są?
  • Kiedy najlepiej się z nimi kontaktować?
  • Jak mogą mnie poznać?
  • Jak mogą poznać mój produkt/usługę?
Kiedy już to wiesz, możesz zaplanować stały i systematyczny program dopływu klientów. Dlaczego jest to ważne? Kiedy uzyskałem pewien poziom klientów mocno się tym cieszyłem i stwierdziłem wow teraz już pójdzie z górki. Okazało się, że ta sytuacja trwała tak długo jak długo miałem stały (ale jeszcze nie systematyczny) program dopływu klientów. Kiedy zaprzestałem to robić nagle moje przychody i zlecenia spadły i zastanawiałem się dlaczego?!
Odpowiedź już znasz! Problem leżał w braku stałego systemu dopływu klientów.Kiedy do tego wróciłem i przygotowałem system pozyskiwania klientów, obroty i zapytania klientów znów wróciły do wysokiego poziomu. Jednakże to nie było jeszcze pełnym rozwiązaniem.Pełne rozwiązanie zapewnia słowo systematyczne i systemowe.
Jest sposób, który nie wymaga od Ciebie dużego nakładu energii na pozyskiwanie, choć nie znaczy, że nie trzeba inwestować. Tutaj kilka przykładów:
  • przeprowadzanie darmowych szkoleń z określonych tematów (przygotowanych i nie tworzonych na nowo), które rozwijają i budują potrzeby u klientów, jednocześnie umożliwiając im zapoznanie się ze mną i z produktem czy usługą
  • darmowy dzień z Twoim produktem, np. masz lodziarnię i chcesz by osiedle, na którym masz najwspanialsze lody w okolicy po prostu się dowiedziało, że istniejesz. Tutaj ważne bardzo często moi klienci myślą, że skoro są na osiedlu to ludzie o tym wiedzą albo co gorsza myślą, że znają ich ofertę. To samo dotyczy innych miejsc nie tylko osiedlowych. Tutaj można zrobić dużą promocję np. dzień darmowych lodów aby klienci choćby usłyszeli o Tobie a na pewno by spowodowali OLBRZYMIE KOLEJKI po twoje lody, co spowoduje ZAINTERESOWANIE. Sceptycy powiedzą no tak, ale część osób, powie tu są za duże kolejki idę stąd. Tak ale będą zainteresowani dlaczego są takie kolejki, co takiego dobrego tam dają itp. Poza tym nie musisz się podobać wszystkim klientom 🙂
  • okres próbny
  • Cold Call – czyli tzw. telefony na zimno, również są sposobem pozyskiwania klientów. Tutaj warto zadać pytanie kwalifikacyjne aby sprawdzić czy to PROSPEKT, czy nie. Jeżeli nie to nie marnujesz czasu i dzwonisz dalej.
  • jest ich więcej i dużo zależy od tego czy to produkt, czy usługa i jak branża.
Zastanów się przez chwilę co Ty możesz zrobić u siebie aby poinformować klientów dookoła Ciebie o tym, że jesteś, że jest Twój produkt, Twoja usługa? Tak aby Cię poznali i chcieli więcej. Jeżeli odpowiedziałeś sobie na pytania powyżej to też wiesz, gdzie i kogo szukać, aby to miało sens.
Ostatnim krokiem jest słowo systematycznie. Jeżeli zaplanujesz akcje co tydzień, co miesiąc, co 2 miesiące w zależności od tego jak wygląda Twój biznes, to ZAPEWNISZ sobie STAŁY DOPŁYW KLIENTÓW. Ważne aby to nie było jednorazowe albo wtedy kiedy potrzebujesz na gwałt klientów. Dlaczego? To proste. Kiedy potrzebujesz ich od razu jesteś w stanie sprzedać taniej to co oferujesz a więc zmniejszyć swoją marżę i pracować krótko mówiąc za mniej. Kiedy masz stały dopływ klientów, którzy ciągle pytają nie obniżasz cen lecz je podnosisz prawda?
Chcesz opracować STAŁY i SYSTEMATYCZNY DOPŁYW KLIENTÓW do Twojego biznesu i specyficzny dla Ciebie i Twojej branży?
Umów się ze mną na 3 sesje coachingowe, które pozwolą Ci ustalić konkrety oraz opracować Twoją STRATEGIĘ