Czasem wydaje się, że jak zrobimy małą zmianę nic się nie wydarzy a tymczasem …
Jak ustalać ceny? To jedno z pytań, którego przedsiębiorcy często sobie nie zadają. A warto, bo dzięki małej różnicy można zwiększyć sporo ilość sprzedaży i wartość. Dziś o zwiększeniu wartości sprzedaży z jednej transakcji.
Poprzednio opublikowałem wpis – Jak zwiększyć sprzedaż droższych potraw w menu? Tym razem chcę ci pokazać jak należy w ogóle ustawiać takie elementy jak cena w menu aby zwiększyć sprzedaż oferowanych towarów.
Czy chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? JASNE, że chcesz, więc przedstawię Ci metodę, która sprawi, że możesz zwiększyć sprzedaż oferowanych produktów o 4,15%.
Ta tabelka jest odwzorowaniem badania, jednak coś mi mówi, że również działa w przypadku innych produktów niż piwa 😉
Oto dlaczego:
- Mózg ma punkt referencyjny. I albo jest nim coś niskiego albo coś wysokiego. Dzięki temu nie chce się za bardzo oddalić od niego.
- Drugi argument to kiedy cena spada, spada również najstarsze skojarzenie z nią – jakość. Klienci więc nie chcą kupować zbyt niskiej jakości dlatego wybierają produkty bliżej wyższej ceny (kiedy ceny są z góry na dół)
Jak bardzo przydatne jest to dla Ciebie?
Zastanawiasz się co zrobić u siebie w restauracji, kawiarni aby zwiększyć sprzedaż już na obecnym ruchu? Albo zastanawiasz się, jak sprowadzić więcej klientów do siebie?