Czy zdajesz sobie sprawę, że wprowadzenie jednego nawyku sprawi oszczędność prawie 1/3 Twojego czasu?
Czy wiesz czym różni się skuteczność od efektywności? Czyli jak zaoszczędzić koszt czasu!
Tak koszt czasu. To co odróżnia ludzi bogatych od biednych to fakt, że ludzie bogaci cenią swój czas! A ty?
Oszczędność czasu jest więc pomnażanie bogactwa przy odpowiednim jego wykorzystaniu. O tym w innym artykule. Teraz o różnicy. Skuteczność oznacza zrealizowanie tego co chcesz, czyli osiągnięcie celu, ale nie mierzy kosztu przy tym poniesionego. Tym kosztem może być np. właśnie czas. Konkretny przykład zatem: możesz zrobić zadanie, projekt ale przeznaczyć na niego za dużo czasu jak w przypadku wygranej w totka. Możesz zainwestować 180 mln i mieć całkowitą pewność, że wygrasz. Tylko co jeśli max wygrana to 36 mln? Zróbmy nawet 100 mln?
Efektywność zatem to zrealizowanie projektu we właściwy sposób, który zmniejsza poniesione nakłady. Skoncentruję się tutaj na czasie, albo dokładniej na efektywności czasowej i pokażę jak możesz zaoszczędzić aż do 28% swojego czasu. Zainteresowany/a?
Jak marnujesz czas?
Marnujesz czas wtedy kiedy musisz powrócić do poszczególnych działań, rozpoczynać je na nowo. Tutaj wchodzi w grę kwestia zwiększania Twojego pola koncentracji i zaangażowania.
Więc to gdzie marnujesz swój czasu to rozpoczynanie, przerywanie i ponowne rozpoczynanie. Prostą analogią jest tutaj czytanie książki. Kiedy czytasz książkę i nagle się od niej oderwiesz nie zaznaczając gdzie czytanie zostało przerwane powrót do miejsca może trwać nawet kilka minut. Czytasz kawałek i mówisz sobie ” o już to czytałem, ok więc dalej”, czytasz kolejny i mówisz ” o to także”, po chwili czytasz kolejny i okazuje się, że jednak za daleko i wracasz. Aby odnaleźć dokładne miejsce zakończenia marnujesz czas.
Co zrobić aby przestać marnować czas i zyskać do 28% czasu?
Dokładnie tak samo jest z zadaniami. Dlatego kiedy robisz coś ważnego, wykonujesz jakieś zadanie, nie pozwól, żeby coś ci przerwało:
- odwróć telefon, wycisz, odłóż, wyłącz
- sprawdzaj wiadomości po zakończeniu zadania
- jeżeli pracujesz z innymi ludźmi, poproś ich aby Ci nie przeszkadzali lub wyznacz czas, w którym mogą się do Ciebie zgłaszać. Odznacz też na biurku – “Proszę nie przeszkadzać”
- Pamiętaj aby dokończyć zadanie albo przynajmniej jego etap (w książce np. może to być rozdział, akapit itp.)
- pozbądź się wszelkich dystraktorów kiedy wykonujesz zadanie.
Czy ta wskazówka była dla Ciebie przydatna? Jeżeli tak podziel się nią na facebooku albo skomentuj.
Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia Efektywne Zarządzania Czasem?
bo nauczysz się:
- Najskuteczniejszych sposobów planowania i realizacji celów
- Pola Koncentracji, dzięki któremu Twoje zadania będą realizowane szybciej i lepiej
- 5 kroków Delegowania Zadań – co pozwoli Ci odetchnąć i zmniejszyć poziom błędów realizowanych zadań przez inne osoby
- Pojęcia Dużych Kamieni – zwiększając efektywność podejmowanych działań
- 3 sposobów Priorytetyzacji, dzięki czemu nauczysz się, że nie wszystkie zadania są równie ważne i pilne co więcej poznasz też zadania, których wykonanie usprawni Twoje efekty w pierwszym tygodniu po szkoleniu!
Dzięki temu będziesz miał WIĘCEJ CZASU do wykorzystania dla siebie i WIĘCEJ ZREALIZOWANYCH CELÓW, co pozwoli na uzyskanie SATYSFAKCJI z tego co robisz.