Przejdź do treści
oferty sprzedażowe

Jak pisać sprzedające oferty?

Oferty Sprzedażowe a gazety, czasopisma, wiadomości.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie tak chętnie czytają niektóre wiadomości a innych nie? Jeżeli zastanawiałeś się nad tym, to na pewno masz już swoją odpowiedź i bardzo dobrze! Jeżeli nie, to możesz poznać kolejną ciekawostkę, która pozwoli Ci dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów dużo łatwiej i szybciej. Chodzi o zaspokojenie ciekawości i jeszcze jedną “malutką” sprawę, o to co ją wywołuje i jak to zrobić skutecznie. Krótko – wywołanie ciekawości to zadanie

nagłówka. Nie wierzysz?

Oferty Sprzedażowe, copywritingSprawdź!

Wejdź na jakikolwiek portal informacyjny, otwórz jakiekolwiek czasopismo i zobacz jaki temat Cię zainteresował i co wywołało Twoje zainteresowanie. Można powiedzieć, że to co się dzieje kiedy czytasz nagłówek to nic innego jak ściągnięcie twojej uwagi, a teksty to oferty sprzedażowe.

Czy kojarzysz może te czasopisma, które sprzedają się najlepiej na Świecie, i które w spisie treści mają nawet wyszczególnione nagłówki (tematy) z okładki? No właśnie jak myślisz dlaczego? Magią przyciągania są nagłówki. To one tak naprawdę powoduję, że ludzie zaglądają w ogóle do czasopism, maili, ofert sprzedażowych (choć tu jeszcze bardzo rzadko występują – niestety). Dobrze wymyślony nagłówek pozwala zwiększyć sprzedaż 40-krotnie.

Dlaczego o tym piszę, ponieważ handlowcy w ofertach sprzedażowych, kierowanych do firm, osób zapominają o nagłówkach.
Co piszą w zamian? Nasza firma ma reputację, jest szanowana na rynku i np. stawia na jakość. Chyba już wiesz, że tak pisze zdecydowana większość, bo pewnie masz już odpowiednie doświadczenie na tym polu, a jak wydaje Ci się, że nie to po prostu wróć pamięcią do maili, o których zapomniałeś, właśnie pewnie z tego względu, że były takie same jak większość. Umysł ludzki posiada funkcję habituacji, a więc przyzwyczajać się może również i to do tego. Co to oznacza, że czytający po prostu pomija tę część, która jest dla niego sztampą i szuka czegoś co go zainteresuje. Jeżeli więc nie napiszesz na początku właśnie tego czego szuka, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że czytający przestanie czytać. Czy Ty tego chcesz? Co chcesz w zamian? I czy wiesz jak możesz to osiągnąć?

 

Oferty Sprzedażowe, copywritingPo pierwsze zapomnij o tym, że na początku piszesz o swojej firmie.

Oferty sprzedażowe przepełnione są opowieściami o wspaniałych firmach. Kogo to interesuje? Właściciela firmy, ale na pewno nie Twojego klienta w pierwszym momencie kiedy czyta ofertę!
W takim razie kiedy to robisz? Kiedy piszesz o firmie? W ogóle! No prawie w ogóle. Co więc zrobić w zamian? Skup się na potrzebach klienta. Można to robić na wiele sposobów. Zanim jednak do nich przejdziesz czytając ten artykuł pamiętaj o nagłówku. To on daje Ci ciekawość. Istnieje tu dość ciekawe prawo.

Im bardziej ciekawy, intrygujący nagłówek, tym czytający jest skłonny przeczytać więcej tekstu zanim powie – to mnie nie interesuje.

Tym samym daje Ci to szansę, aby wciągnąć go coraz bardziej i głębiej w to co chcesz mu przedstawić. Aby to dokładniej zrozumieć pokaże Ci pewien model działania. Załóżmy, że nagłówek wywołał na skali ciekawości 1-10 emocję o wartości 5, czytający więc jest skłonny do przeczytania 3 wiersze i jeżeli wśród nich znajdzie się coś co go jeszcze bardziej zainteresuje jest skłonny czytać dalej, jeżeli nie to odpuści i poszuka czegoś innego. Jeżeli na tej samej skali emocja ciekawości uzyska wartość 8, czytający jest skłonny przeczytać 10 wierszy w poszukiwaniu czegoś co go zainteresuje. Jaką relację zauważasz w takim podejściu?

 

Oferty sprzedażowe – rodzaje nagłówków.

Podczas czytania różnych czasopism mogłeś zwrócić uwagę, że występuje kilka rodzajów nagłówków:

  • Informacyjne
  • Odnoszące się do korzyści
  • Wzbudzający ciekawość
  • Cytaty
  • Promocje
  • Potwierdzenia rzeczywistości

Wobec tego jak pisać lepsze nagłówki? Oto 4 proste zasady:

  1. Krótki – optymalnie do 5-6 wyrazów i 160 znaków
  2. Niezwykły – przyciągający uwagę (dostępna będzie lista słów, które Ci  w tym pomogą)
  3. Stosuj grę słów kluczowych (związanych z Twoją branżą)
  4. Stosuj czasowniki i przymiotniki, bo działają lepiej niż rzeczowniki

 

Oferty sprzedażowe – pomocne punkty, które pomogą Ci pisaniu bardzo dobrych i sprzedających tekstów.

  1. Oferty Sprzedażowe, copywritingPoznaj i zapisz potrzeby swoich klientów
  2. Poznaj i zapisz słowa kluczowe, którymi się posługują
  3. Poznaj język grupy docelowej
  4. Poznaj badania dotyczące działania w danej branży
  5. Poznaj i zapisz jakich rozwiązań szukają Twoi klienci
  6. Pomyśl, o czym chciałbyś czytać gdybyś był swoim klientem
  7. Stwórz listę top 5 problemów Twoich klientów
  8. Stwórz listę top 5 poszukiwanych rozwiązań dla Twoich klientów
  9. Zadaj sobie pytania – Jakich rzeczy boją się klienci? Kogo nie lubią? Co ich denerwuje? Co jest ich marzeniem? Czego oczekują? Jakie korzyści chcą odnieść?
  10. Dopasuj nagłówek wykorzystując powyższe zapiski (stosuj pacing).
  11. Prowadź zapiski nagłówków i odpowiedzi na nie, abyś poznał, które zabiegi najlepiej działają na Twoich klientów.

Oferty sprzedażowe to podstawa funkcjonowania firmy i sprzedaży. Dlatego warto wdrożyć powyższe elementy.

Jeżeli masz niewielką bazę mailingową, na której możesz testować takie działania polecam pewien serwis, aby się jednak dowiedzieć jaki napisz do mnie maila. Będziesz zadowolony/a z tego co dostaniesz. Jeżeli Twoja baza jest większa polecam Ci serwis GetResponse.

 

Dzięki temu Twoje oferty sprzedażowe będą bardziej atrakcyjne, odbiorcy chętniej będą je czytali oraz co najważniejsze będziesz miał więcej odpowiedzi i sprzedaży!

JESTEŚ SPRZEDAWCĄ?

  • te FAKTY odmienią twój sposób sprzedaży!

 

JESTEŚ PRZEDSIĘBIORCĄ?

  • sprawdź co TWOI sprzedawcy powinni wprowadzić do systemu sprzedaży

27 sposobów na szybką poprawę sprzedaży

POBIERZ BEZPŁATNY RAPORT