Przejdź do treści

Pokaż klientowi co dla niego robisz!

Pokaż wszystko co dla niego robisz.

Kiedy rozmawiasz ze swoim klientami, część osób dokładnie wie czego chce, a część osób nie do końca. Wtedy kiedy wysyłasz im ofertę starasz się zaznaczyć, że wybierasz dla nich to co jest najlepsze i wysyłasz zazwyczaj jedno rozwiązanie. Klient otwiera ofertę i mówi no fajne (a to jest dokładnie to czego chciał podczas rozmowy!), ale nie wiem czy to jest to (choć niby tego chciał).
Inna sytuacja, dostaje ofertę i mówi tak to jest to! Czego się dowiaduje, że jeżeli chodzi o kwestie związaną z tym rozwiązaniem może przyjść do Ciebie, ale nie zdaje sobie sprawy z tego, że Ty możesz dużo więcej! Możesz prawda? Każda firma może, tylko nie każda firma zdaje sobie z tego sprawę. A tutaj są ukryte pieniądze dla Twojej firmy.

Czasem zdarzy się klient, który zapyta – słuchaj a czy mógłbyś zrobić to i to, a Ty odpowiadasz JASNE, przecież to jest moja główna specjalizacja, a klient na to – NAPRAWDĘ, nie wiedziałem!   I czym tu się dziwić, przecież bardzo często klient nie wie o wszystkim co masz w swojej ofercie. Jak to zrobić aby klient wiedział więcej o tym, co możesz dla niego zrobić i dać mu wybór?

 

Rozwiązanie Tzw. 3 oferty, których dowiedziałeś się z wpisu Historia o 3 długopisach. Zapewne widziałeś na stronach internetowych taki model, gdzie jest oferta podstawowa (ja ją nazywam “golas”), oferta rozszerzona i oferta nazwijmy ją mega (Premium lub super Premium). W moim przypadku czyli szkoleń pierwszą ofertą będzie po prostu szkolenie. Rozszerzona np. z coachingiem i konsultacjami tydzień, 2 tygodnie po lub więcej, a oferta PREMIUM, to np. szkolenie + coaching (2-3 razy więcej niż w rozszerzonej) + konsultacje (np. 3 miesiące + badanie IN ACTION (czyli jak obecnie działają handlowcy – rozmowy telefoniczne itp.) + testy profilowe + coś specjalnego!

Jak to stworzyć?
Aby jednak to stworzyć, zastanów się przez chwilę jakie w ogóle składniki takiej oferty masz. Tutaj chyba najwięcej czasu podczas coachingów spędzamy z klientami aby to wyciągnąć, bo robią tak jak ja robiłem kiedyś. Dawałem szkolenia i wszystkie rzeczy typu konsultacje, materiały, IN ACTION były już w szkoleniu tylko tego nie KOMUNIKOWAŁEM klientom. Więc to co porównywali to czyste szkolenie i cenę, ale nie wiedzieli ile dodatkowych elementów robię. Sam utrudniałem sobie sprzedaż!

 

Dla przykładu kiedy pracowałem ostatnio z jedną osobą, trenerem Fitnessu, robił dokładnie to samo. Ktoś kupował u niego np. 12 treningów, a on robił dodatkowo mnóstwo rzeczy, ale o tym nie informował swoich klientów, np. diety, rozpiski, konsultacje. Wszystko było w cenie, ale to wszystko dla niego nie było nic warte, więc dla klientów również nie było to nic warte! To bardzo ważny moment dla Ciebie, Twojej sprzedaży lub Twojego biznesu!

  1. Zastanów się teraz co takiego dodatkowego dajesz już swoim klientom i zapisz to oraz co najważniejsze WYCEŃ TO!
  2. Tak, wyceń nawet dla siebie każdy element tego co robisz dla klientów.
  3. Zastanów się co takiego mając swoje umiejętności, produkty możesz jeszcze zaoferować a tego do tej pory nie robiłeś. U mnie dla przykładu były to konsultacje mailowej z handlowcami i WYCEŃ TO!
  4. Stwórz z tego całą listę usług, czyli dokładnie wszystkiego co możesz zrobić lub już robisz dla swoich klientów.

JESTEŚ SPRZEDAWCĄ?

  • te FAKTY odmienią twój sposób sprzedaży!

 

JESTEŚ PRZEDSIĘBIORCĄ?

  • sprawdź co TWOI sprzedawcy powinni wprowadzić do systemu sprzedaży

27 sposobów na szybką poprawę sprzedaży

POBIERZ BEZPŁATNY RAPORT