Sprzedaj zanim kupisz.
Te 3 proste słowa to strategia i na rozwój Twojego biznesu i na zwiększenie motywacji!
Przez chwilę zastanów się co możesz sprzedać swoim klientom jeszcze zanim będziesz to miał? Jeżeli pracujesz w handlu to na pewno korzystasz z tej strategii, jednakże możesz ją jeszcze bardziej rozwinąć. Zastanów się jak.
Sprzedanie czegoś zanim zapłacisz jest możliwe? Oto kilka przykładów.
- Szkolenie online zanim jeszcze powstanie. Np. dziś jest 10 lutego a produkt może wystartować 1 września 2014. Do tego czasu w różnych miejscach sprzedajesz to, dzięki temu już przed 1 września masz listę klientów, a szkolenie możesz przygotować wtedy kiedy sprzedaż np. 1000 sztuk. Aby to zrobić wystarczy przygotować prosty Landing Page to sprzedaży bez całej strony. W między czasie kiedy uzyskasz np. 1000 sztuk sprzedaży, zdobędziesz budżet na odpalenie całej strony, stworzenie aplikacji itd.
- Przedsprzedaż produktu – np. w postaci listy klientów na dany produkt. Czyli np. chcesz oferować coś swoim klientom czego jeszcze nie ma w Polsce, ale ściągnięcie tego to koszty, inwestycje itp. na co nie chcesz się narażać. Więc mówisz klientom jak wygląda sytuacja i jakie są korzyści z tego. Bo sam fakt produktu może nie być wystarczający.
- DOM / MIESZKANIE – nie być właścicielem mieszkania, domu w momencie jego sprzedaży i tutaj już w Polsce jest wiele szkoleń, które pokazują jak to zrobić.
- Tego jeszcze nie było! – Załóżmy, że prowadzisz jakąś klinikę, gabinet lekarski w miejscowości w miejscowości na tyle dużej, że jest duża potrzeba na rezonans, ale nie ma sprzętu aby to zrobić. Zanim kupisz urządzenie by wykonać tę usługę, możesz przygotować listę osób, które się zapiszą poznając tym samym zapotrzebowanie. Wiemy, że w Polsce długo się czeka na takie badanie, więc potrzeba jest duża. Kiedy robisz listę mówisz klientom, że mogą skorzystać z tej usługi za np. 2 miesiące, a przez to, ze zapłacą teraz dostaną duży rabat. Dzięki temu pozyskujesz klientów jeszcze zanim musisz wydać pieniądze. Więc automatycznie finansujesz zakup urządzenia.
W każdym biznesie jest możliwość sprzedania czegoś zanim się w to zainwestuje nie wiadomo jakie pieniądze na stworzenie. Czasem tym co sprzedaż jest twój główny produkt, a czasem coś czym dosprzedajesz. Dlatego zastanów się chwilę jakie są Twoje produkty i usługi, które oferujesz lub chcesz oferować i gdzie można zastosować taką strategię.
Komentarze z pomysłami będą nagradzane!