Czy chcesz zwiększyć wartość średniego koszyka/talerza zakupowego w swojej restauracji?
Ależ się cieszę! To pierwszy artykuł z serii – Konkretne wskazówki branżowe.
Pierwszy wpis będzie dla branży gastronomicznej.
Każdy kto jest w tej branży wie, że to ciężki kawałek chleba albo raczej steka 😉
Dlatego przechodzimy do rzeczy, bo pewnie chcesz się dowiedzieć co konkretnie możesz zrobić aby zwiększyć sprzedaż droższych potraw prawda?
Trik, który się stosuje to tzw. kotwiczenie super wysokich cen, inaczej przynęty.
Na czym polega? Umieszcza się zdjęcie super extra drogiej potrawy w części produktów drogich. Jeżeli ich cena to zakres między 30 a 60 zł (tylko jako przykład, bo zaraz część powie, że to niedrogo), to dosłownie wymyślasz sobie extra produkt np. za 95 zł (zobacz też przykład ze zdjęcia).
Ten trik stosuje się po to aby inne produkty z tej grupy wyglądały tanio, choć w rzeczywistości są droższe niż pozostałe rzeczy. Dodatkowo ten trik powoduje, że restauracje są odbierane dużo lepiej, a satysfakcja klienta jest na wyższym poziomie. Podobną technikę stosuje się zwiększenia średniej ceny zakupu w danej kategorii w karcie, co opisałem we wpisie – Czy 4,15% wzrost sprzedaży piwa satysfakcjonowałby Cię?
Pewne badania pokazały, że klienci płacąc więcej za dokładnie te same potrawy byli dużo bardziej usatysfakcjonowani przy wyższej niż przy niższej cenie.
Aby trik ten zadział, oferta dużo wyższa musi przykuć uwagę, dlatego trzeba ją wyeksponować w menu aby stała się przynętą dla oka. Dzięki temu pozostałe ceny wydają się być dużo niższe, co sprawia, że klienci szukają już cen z zakresu większego niż te najniższe 🙂
Czy jeżeli stosując ten prosty trik w swojej restauracji zwiększyłbyś średni zakup swojego klienta o 30% zrobiłbyś to? Zmieniłbyś menu?
Ps. Czy wiesz, gdzie powinny się znajdować poszczególne elementy jak najtańsze, najdroższe, zdjęcie itp elementy w menu aby zwiększyć wartość zakupu?